23 Kasım 2010 Salı

Geceleri uyuyamıyorum, çünkü hayat kaçıyor.



Dün tatsız bir gündü, bugün güzel başladı.
Derse gideyim dedim, ders iptal. Eve geldim, gelir gelmez Dicle aradı. Bayram tatilinden dönmüş. Görüşelim falan dedik, ev arkadaşı Ceren ile beraber akşam yemeğine geldiler. Biralar ve bira pluslar tüketilirken ne yazık ki bana her yönüyle çok benzeyen , aynı bölümde okuduğumuz, Amerika görmüş Ferit geldi.
Adamın annesi aradı, altında araba var oğlum nerdesin diye, anne trafiğin açılmasını bekliyorum gelicem dedi. Buraya kadar benim yaptığım iş. Ama Amerika görmüş zoraki kankamız yemeğe kalmakta resmen direndi. Ben de yemeği geciktirdikçe geciktirdim, ama o kazandı. Neyse ki yemeğini yedi de gitti, biraz rahatladık.

Arkadaşlıklarımda, misafirlik etiketine uymaya çok özen gösteriyorum. Bunu karşı taraftan da bekliyorum. Yani, inappropriate, daha da yani, münasebetsiz insanlarla arkadaşlık etmek istemiyorum. Benim evimde çocuklar ders çalışırken gürültü yapmaya çekinilmeli. Hatta her yerde çekinilmeli. Belki yine yapılmalı o gürültü, ama çekinilerek yapılmalı.
Bunu söylerken de yalandan bir proper olma durumundan hazzediyorum. Yine ne benim evimde, ne de başka bir yerde "kibarlık olsun diye" bir şeyler söylenmemeli. Hatta bu amaçla hiç bir şey yapılmamalı. İnsan kıramama üslubuyla yedirilmiş kırıcılık, yavşaklığın sadece bir alt kolu.

Hiç hazzetmediğimiz biri hakkında içimizden geçenleri kibarlık yalanıyla söylemezlik yapıp, karşımızdakine şirin görünmek, onla çok kankaymışız gibi davranmak, Kadıköy'de dahi gördüğüm bir davranış biçimiydi. Ancak Boğaziçi'nde kurumsalmış bunu anladım.



Gecenin ilerleyen saatleri ise, her ne kadar ders çalışma planlarım yalan olsa da, çok keyifli geçti. Özellikle belli bir saatten sonra peteğe geçmemiz harikaydı. Petek dönüşü Dicle ile birlikte yukarıdaki kebapçıları darladık. O saatlerde kimin kafası en güzel oluyor, bilemedim. Ama hepinize tavsiye ederim geç vakitte tırkanlı.

Börekçi 24 saat hazır Kürt Böreği bulundurmalı bence. Çok önemli bir ihtiyaç.

Bu sefer de analizler, çıkarımlar falan yapmayayım, dümdüz yazayım dedim dostlar.
Boğaziçi Bin Beşyüz

ps. Yarın İdil Meltem Dicle ben çay içeceğiz, Dicle sözünü tutarsa. Bunu ben teklif etmedim üstelik, kendisi attı ortaya. Haydi hayırlısı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder